Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(5)
Autor
Bereźnicka Małgorzata
(1)
Laska Artur
(1)
Michalak Bartłomiej
(1)
Nocoń Jarosław
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Siwek Helena
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Agresywność
(1)
Dziecko
(1)
Film polski
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Oświata
(1)
Partie polityczne
(1)
Polityka
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Uczucia
(1)
Zanussi, Krzysztof (1939- )
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [277]-285 i przy rozdz.
I. Teoria w strukturze nauk o polityce ; II. Polityka w perspektywie głównych arientacji teoretyczno-metodologicznych ; III. Determinanty polityki ; IV. Kategorystyka i elementy teorii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-94231 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [218]-228 i przy wykładach.
PARTIA POLITYCZNA: Pojęcie partii politycznej ; Etapy rozwoju historycznego partii politycznych ; Klasyfikacje i typologie partii politycznych ; Instytucjonalizacja partii politycznych ; Finansowanie partii politycznych ; Rodziny ideologiczne partii politycznych. SYSTEM PARTYJNY: Pojęcie systemu partyjnego ; Badanie siły partii w danym systemie partyjnym ; Klasyfikacje i typologie systemów partyjnych ; Relacje między systemem wyborczym a systemem partyjnym ; Podziały socjopolityczne w Europie Zachodniej ; Struktura podziałów politycznych w wybranych systemach partyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-95796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [355]-368.
Tekst częśc. w jęz. czes.
ZAŁOŻENIA SYSTEMU INTEGRALNEGO I ICH REALIZACJA WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE: Paradygmat edukacji zintegrowanej - jego odczytywanie w teorii i praktyce ; Kultura dydaktyczna w klasach niższych - bariery i szanse zmiany ; Sytuacyjne determinanty rozwoju poczucia bezradności u dzieci z utrudnieniami rozwoju, czyli o barierach edukacyjnych w nauczaniu zintegrowanym ; Kształcenie i wychowanie uczniów klas początkowych ze względu na wartości ich emisyjności ; Ocenianie - kreowaniem przyjaznego środowiska rozwoju dziecka ; Możliwości edukacji emocjonalnej w szkole ; Problem indywidualizacji kształcenia na etapie edukacji wczesnoszkolnej a zastosowanie teorii inteligencji wielorakich H. Gardnera ; WPŁYW RODZINY I PRZEDSZKOLA NA EDUKACJĘ SZKOLNĄ DZIECKA: Rola i funkcje rodziny a edukacja wczesnoszkolna ; Współpraca szkoły i domu rodzinnego uczniów klas I-III - rzeczywistość i oczekiwania ; Start szkolny dziecka w ocenie nauczycieli wychowania przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego ; Werbalizowanie emocji przez dzieci w młodszym wieku szkolnym - raport z badań ; (Nie)wymarzona szkoła - czyli dziecięca wizja rozpoczyniania nauki w klasie I ; EDUKACJA POLONISTYCZNA W SYSTEMIE INTEGRALNEGO KSZTAŁCENIA - ZALOŻENIA I RZECZYWISTOŚĆ: Kształcenie literackie w edukacji zintegrowanej (stan współczesny - propozycje) ; Kompetencje nauczycieli kształcenia zintegrowanego do kształcenia literackiego - wybrane problemy ; Obraz wielkiej i małej ojczyzny w jednym z podręczników do klasy III ; Komputer w edukacji polonistycznej ; Wspieranie edukacji czytelniczej dzieci w młodszym wieku szkolnym ; EDUKACJA MATEMATYCZNA W SYSTEMIE INTEGRALNEGO KSZTAŁCENIA - ZAŁOŻENIA I RZECZYWISTOŚĆ: O potrzebie matematycznego kształcenia nauczycieli nauczania początkowego ; Edukacja matematyczna w kształceniu nauczycieli nauczania zintegrowanego ; Vyhledávání žáků s nadáním pro metematiku a práce s nimi ; Kalkulačky od první třídy: omyl nebo rozumný reformní krok? Integrowanie matematyki z innymi obszarami dziecięcego poznawania ; Rola samooceny w rozwijaniu umiejętności matematycznych dzieci w okresie wczesnoszkolnym ; Rola I etapu edukacji w kształtowaniu się pojęcia dziesiątkowego systemu pozycyjnego ; Problem doboru treści kształcenia a aktywność matematyczna uczniów klas początkowych w opinii nauczycieli ; PRZEDMIOTY ARTYSTYCZNE, MULTIMEDIA, INTERNET W ROZWOJU AKTYWNOŚCI I TWÓRCZOŚCI DZIECI: Korelacje programowe muzyki z plastyką w nauczaniu początkowym w aspekcie teoretycznym i praktycznym ; Stymulowanie aktywności twórczej nauczycieli ; Multimedialne programy edukacyjne i ich wykorzystanie w edukacji wczesnoszkolnej ; Cybercywilizacja i jej wyzwania stawiane nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej ; Specyfika oddziaływań pedagogicznych współczesnego nauczyciela stymulującego rozwój dzieci i młodzieży w dobie społeczeństwa informacyjnego ; ZMIANY W SZKOLE - W ZARZĄDZANIU, AKTYWNOŚCI UCZNIÓW I PRACY NAUCZYCIELI: Warunki sprawnego zarządzania szkołą w ocenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ; Nadmierna aktywność rodziców w realizacji pracy domowej uczniów klas młodszych jako przejaw negatywnych działań dydaktyczno-wychowawczych ; Kształcenie zintegrowane - rzeczywistość czy fikcja? ; O sposobach realizacji koncepcji kształcenia zintegrowanego w praktyce szkolnej ; Podręcznik w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej ; Uwagi o trudnościach w oddziałach integracyjnych z koncepcją kształcenia zintegrowanego ; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela kształcenia zintegrowanego ; Jak wspomagać dziecko w rozwijaniu zdolności i podejmowaniu działalności twórczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-97926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. okł.: Systemowe rozwiązywanie problemu przemocy i agresji w szkole.
TEORETYCZNE I EMPIRYCZNE WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ AGRESJI W SZKOLE: Społeczno-poznawczy wymiar agresji: przegląd teoretyczno-badawczy ; Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej ; O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży ; W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej ; Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim) ; Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP ; Konflikty dorastających z rówieśnikami ; Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji ; Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych ; Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym ; Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim ; MULTIMEDIA A PROBLEM AGRESJI W SZKOLE: Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem ; Dlaczego cyberbullying wśród młodzież jest niebezpieczny? ; "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów ; Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów ; Kłopoty wychowawcze związane z korzystaniem z komputera ; TERAPIA I INNE METODY NIWELOWANIA AGRESJI W SZKOLE: Geniusz dziecięcej kreatywności ; Pedagogika harmonii ; Rola rodziny w zapobieganiu przestępczości i agresji wśród młodzieży ; Arteterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji ; Trening Zastępowania Agresji w przeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny ; Zapobieganie wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałania agresji ; Arteterapia - techniki nauki socjalnych umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A Guide to Safe Schools ; Inteligencja emocjonalna jako czynnik przeciwdziałający agresji uczniów ; Odrzucenie i agresja jako przejawy braku integracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne ; Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych ; PRZEMOC I AGRESJA W SZKOLE - ROZWIĄZANIA SYSTEMOWE: Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe ; Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania ; Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego ; Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych i podejmowane konsekwencje w stosunku do uczniów w szkole zawodowej ; Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w tym dotyczące zapobiegania zjawisku agresji w placówkach oświatowych ; Na ratunek szkole ; Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. A-97735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Filmogr. K. Zanussiego s. [257]-261.
Arystokratyzm ducha. Szkic do portretu Krzysztofa Zanussiego. I. ANALIZY I INTERPRETACJE FILMÓW KRZYSZTOFA ZANUSSIEGO: Triumfy i porażki kultury w filmach Krzysztofa Zanussiego ; O cierpieniu bohaterów filmowych Krzysztofa Zanussiego ; "Orde Du Ars". "Iluminacja" Krzysztofa Zanussiego ; Filmowy esej o ludzkich obsesjach, "Struktura kryształu" cztery dekady później ; Dorastanie do prawdy o sobie - w kinie Krzysztofa Zanussiego ; Echa Ewangelii w "Persona non grata" Krzysztofa Zanussiego" ; Pożytek ze śmierci anioła ; Dwa obrazy świętości w filmach Luisa Buňuela i Krzysztofa Zanussiego ; Krzysztof Zanussi - mistrz telewizyjnej formy. II. Z INSPIRACJI TWÓRCZOŚCIĄ KRZYSZTOFA ZANUSSIEGO: Śmierć jako prze-życie (doświadczenie) i jako idea ; Alienacja ; Twórcze indywiduum i bierna masa - społeczni elitaryści o przyszłości kultury ; Scenki "od Zanussiego" w oczach i sercach studentów pedagogiki ; Wizerunek Krzysztofa Zanussiego w nowych mediach. III. KRZYSZTOF ZANUSSI. WYPOWIEDZI ROZPROSZONE: Gdybym był bogaty ; Prometejska powinność humanisty ; Co się naprawdę zmieniło w naszym świecie? ; Ciemna noc w kulturze ; W poszukiwaniu przejrzystości ; Europa ducha w kulturze inspirowanej Ewangelią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-93131 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej